Returer och reklamationer

Var beställer jag buntblock?

Buntblock finns att beställa via verktygslådan eller övriga tjänster.

Var beställer jag buntsnöre?

Buntsnöre (1800 m) beställer du i vår webbshop. Logga in med ditt kundnummer och pinkod.

Var kan jag göra en leveransreklamation?

En leveransreklamation gör du enklast via verktygslådan eller övriga tjänster. Ange datum, tidning, antal tidningar på följesedeln och antal tidningar ni fick. Saknas det så många tidningar att de inte räcker för dagen? Kontakta Kvällstidningarnas Kundcenter (077-44 15 000). Vi hjälper dig att efterlysa de sakande tidningarna och ber aktuell chaufför att åtgärda problemet.

Vad är en vinjettretur?

De kunder som inte kan få leveranser av en tidningsbil returnerar överblivna tidningar i kuvert. Vi ändrar omgående rutinen för alla våra återförsäljare som skickar in sina urklipp (vinjetter). Från och med nu sparar Ni urklippen från osålda exemplar i 2 månader och skickar endast in dem i ett returkuvert när vi begär det. Ni behöver alltså inte skicka in dem varje månad. När det är dags att skicka in urklippen kommer ni att få ett brev med instruktion och returkuvert. Returerna rapporteras som vanligt på vår webbplats.

Vad är returer?

De tidningar som du inte får sålda ska du skicka tillbaka till oss. De kallas för returer och rapporteras på vår webbplats under returrapportering.

Retur vid månadsskifte är inte med på faktura?

Vi bryter för fakturering andra vardagen efter månadsskiftet. De returer som rapporterats efter faktureringen kommer med automatik på nästa faktura. Vill du ha med så många returer som möjligt, returrapportera den första vardagen varje ny månad

Vad är en returetikett?

Returetiketter är numrerade etiketter som sätts på returbuntarna. Sitter det ingen returetikett på bunten så tar chauffören inte med sig den. Det är viktigt att de tidningar som är rapporterade på ett returetikettsnummer verkligen ligger i den bunten de är inrapporterade på. Är returetiketterna slut, beställ nya via verktygslådan eller övriga tjänster.

Hur returrapporterar jag?

All returrapportering sköter du smidigt på vår webbplats. Logga in med ditt kundnummer och pinkod. Länk till returrapportering hittar du i verktygslådan längst upp på sidan. Det är viktigt att du returrapporterar varje dag för bättre anpassade upplagor. Om du är osäker på hur du ska göra, ta gärna del av vår ”steg för steg-guide”.

Stäng