29JAN

VÄLJ SJÄLV!

Nu kan dina kunder köpa våra magasin utan eller med vår kvällstidning.

Från och med den 22 juni 2015 kan du sälja alla Expressens magasin separat. Dina kunder kan alltså själva välja om de vill köpa magasinen utan eller med Expressen, GT och Kvällsposten. 

Uppföljning av kampanjen
Vi har gjort en kampanjuppföljning och ser att 70% känner till magasinsläppet men 30% av våra tidskriftsköpare känner inte till att man kan köpa våra magasin separat. Vi ser en fortsatt positiv utveckling på försäljningen av våra magasin, som ökat efter släppt köpkrav. Försäljningen av vår huvudtidning har inte påverkats negativt utan ligger kvar på samma nivå som tidigare.

Säljande butiksmaterial
För att öka kännedomen till de kunder som fortfarande inte känner till att man kan köpa magasinen separat har vi tagit fram en ny hyllvippa. Samma informativa och säljande vippa som du fått sedan tidigare men nu i ny orange färg.

Har du inte fått någon vippa?
Kontakta Kundcenter på nummer nedan.

Som komplement till butiksmaterialet så annonserar vi i våra tidningar, Expressen.se och i Expressens mobila app.

För att beställa hylvippor och övriga frågor
kontakta Kundcenter tel 077-44 15 000.

Sidfot

Senast uppdaterad: 2016-02-01 av stradm

Populära frågor

Var beställer jag buntblock?

Buntblock finns att beställa via verktygslådan eller övriga tjänster.

Vad tjänar jag på att sälja kvällstidningar?

Din provision är 21,5 procent.

Var beställer jag buntsnöre?

Buntsnöre (1800 m) beställer du i vår webbshop. Logga in med ditt kundnummer och pinkod.

Var beställer jag plastskivor till löpsedelstavlor?

Om plasten till dina löpsedelstavlor har gått sönder kan du beställa nya i vår webbshop. Logga in med ditt kundnummer och pinkod.

Kan jag returrapportera mer än två veckor bakåt?

Nej. Vi vill ha in din retur så fort som möjligt för att lättare kunna leverera en så bra anpassad upplaga som möjligt. Du kan rapportera från och med måndag föregående vecka. Äldre returer går inte att rapportera.

Var kan jag göra en leveransreklamation?

En leveransreklamation gör du enklast via verktygslådan eller övriga tjänster. Ange datum, tidning, antal tidningar på följesedeln och antal tidningar ni fick. Saknas det så många tidningar att de inte räcker för dagen? Kontakta Kvällstidningarnas Kundcenter (077-44 15 000). Vi hjälper dig att efterlysa de sakande tidningarna och ber aktuell chaufför att åtgärda problemet.

Hur får jag tag i chauffören?

Vill du komma i kontakt med chauffören så kontaktar du Kvällstidningarnas Kundcenter på 077-44 15 000. Vi hjälper dig med att kontakta chauffören och ge denne ditt ärende.

Vad är en vinjettretur?

De kunder som inte kan få leveranser av en tidningsbil returnerar överblivna tidningar i kuvert. Klipp ut den del av tidningen där datumet syns på både huvudtidningen och magasinen, skicka sedan kuvertet med returer till oss en gång per månad. Returerna rapporteras som vanligt på vår webbplats.

Hur ofta är det fakturering?

Vi fakturerar en gång i månaden.

Vad är returer?

De tidningar som du inte får sålda ska du skicka tillbaka till oss. De kallas för returer och rapporteras på vår webbplats under returrapportering.

Stäng