18OKT

Skarpa läsglasögon säljer våra tidningar

I våras genomförde vi kampanjen där alla som köpte fem Expressen, GT eller Kvällsposten fick solglasögon på köpet. Resultatet var så lyckat att vi nu gör om kampanjen, men anpassar den till hösten. Alla som köper fem Expressen/GT/Kvällsposten får tidlöst designade läsglasögon från Haga Eyewear.

Kampanjen pågår mellan 16 oktober–24 december eller så långt lagret räcker. Begränsat antal glasögon per modell. Läs mer på samlaexpressen.se 

Så här går kampanjen till:

  1. Kunden köper en Expressen/GT/Kvällsposten i din butik.
  2. Kunden fotar med sin mobil datumet på tidningens framsida och skickar sedan bilden till oss på 72120 och skriver EXPRESSEN som meddelande. Då får man ett svars-sms direkt och man ser sin första stämpel.
  3. Kunden gör samma sak för varje dag och Expressen/GT/Kvällsposten de köper. För varje bild som kommer in och godkänns så får man en stämpel.
  4. Vid fem uppnådda stämplar fyller man i sin adress och väljer vilka läsglasögon man vill ha. De kommer sedan hem med posten inom två–tre veckor.

Marknadsföring:
Vi kommer att annonsera i Expressen/GT/Kvällsposten och alla Expressens magasin. Det kommer sättas upp vippor i vissa utvalda butiker enligt nedan

Skarpt lycka till!

Senast uppdaterad: 2017-10-19 av stradm

Populära frågor

Var beställer jag buntblock?

Buntblock finns att beställa via verktygslådan eller övriga tjänster.

Vad tjänar jag på att sälja kvällstidningar?

Din provision är 21,5 procent.

Var beställer jag buntsnöre?

Buntsnöre (1800 m) beställer du i vår webbshop. Logga in med ditt kundnummer och pinkod.

Var beställer jag plastskivor till löpsedelstavlor?

Om plasten till dina löpsedelstavlor har gått sönder kan du beställa nya i vår webbshop. Logga in med ditt kundnummer och pinkod.

Kan jag returrapportera mer än två veckor bakåt?

Nej. Vi vill ha in din retur så fort som möjligt för att lättare kunna leverera en så bra anpassad upplaga som möjligt. Du kan rapportera från och med måndag föregående vecka. Äldre returer går inte att rapportera.

Hur får jag tag i chauffören?

Vill du komma i kontakt med chauffören så kontaktar du Kvällstidningarnas Kundcenter på 077-44 15 000. Vi hjälper dig med att kontakta chauffören och ge denne ditt ärende.

Var kan jag göra en leveransreklamation?

En leveransreklamation gör du via verktygslådan eller övriga tjänster punkt 1 - Följesedel/Leveransreklamation. Fyll i antalet tidningar du fått i rutan "Mottagit", klicka på "Spara". Saknas det så många tidningar att de inte räcker för dagen? Kontakta Kvällstidningarnas Kundcenter (077-44 15 000). Vi hjälper dig att efterlysa de sakande tidningarna och ber aktuell chaufför att åtgärda problemet.

Vad är en vinjettretur?

De kunder som inte kan få leveranser av en tidningsbil returnerar överblivna tidningar i kuvert. Vi ändrar omgående rutinen för alla våra återförsäljare som skickar in sina urklipp (vinjetter). Från och med nu sparar Ni urklippen från osålda exemplar i 2 månader och skickar endast in dem i ett returkuvert när vi begär det. Ni behöver alltså inte skicka in dem varje månad. När det är dags att skicka in urklippen kommer ni att få ett brev med instruktion och returkuvert. Returerna rapporteras som vanligt på vår webbplats.

Hur ofta är det fakturering?

Vi fakturerar en gång i månaden.

Vad är returer?

De tidningar som du inte får sålda ska du skicka tillbaka till oss. De kallas för returer och rapporteras på vår webbplats under returrapportering.

Stäng