16JUN

Äntligen!

Nu kan dina kunder köpa våra magasin utan eller med vår kvällstidning.

Från och med den 22 juni 2015 kan du sälja alla Expressens magasin separat. Dina kunder kan alltså själva välja om de vill köpa magasinen utan eller med Expressen, GT och Kvällsposten.

Stort test genomfört
Under fem månader har vi genomfört ett omfattande test i Norrköping för att mäta vad som händer om man säljer huvudtidning och magasin separat. Resultatet är tydligt. Försäljningen av våra magasin ökade och försäljningen av vår huvudtidning låg kvar på samma nivå. Därför är vi nu säkra på att den här förändringen kommer att öka försäljningen för din butik.

Dessutom slipper ni den ständiga diskussionen med kunderna om att de måste köpa kvällstidningen för att få köpa sitt magasin. Nu väljer kunden själv! 

Säljande butiksmaterial
Din butik får i ett utskick ett informationsbrev och en informativ och säljande vippa att fästa på tidningsstället vid Expressens magasin. Märk väl att även om du inte fått upp ditt butiksmaterial så börjar den nya regeln att gälla från och med den 22 juni.



Uppmärkta magasin
Alla magasin som levereras till din butik från den 22 juni och framåt är tydligt uppmärkta med informationen på första sidan. Även om du har magasin kvar till försäljning från föregående vecka som inte är uppmärkta med den nya informationen, får du sälja dem utan huvudtidning om kunden önskar. Förändringen startar för samtliga våra magasin den 22 juni.

Stor mediasatsning
En stor reklamsatsning på förändringen görs i TV, radio, tidning, magasin och digitalt. Ingen i Sverige ska missa att från och med måndagen den 22 juni 2015 kan man köpa Expressens, GT:s och Kvällspostens magasin utan eller med huvudtidningen. 
Det väljer man själv!

Vill du justera din volym av magasin och tidning
Kontakta genast Kundcenter så hjälper de dig att få rätt volym av tidningar. Om du hör av dig före kl 15.00 så ändras volymen till nästa dag. Du kan även önska ny upplaga på www.kvallstidningarna.se (Under övriga tjänster). 

OBS! Vår förändring gäller bara för Expressen, GT och Kvällspostens magasin.
Frågor? Kontakta Kvällstidningarnas Kundcenter,
tel 077-44 15 000.

Senast uppdaterad: 2015-06-18 av stradm

Populära frågor

Vad tjänar jag på att sälja kvällstidningar?

Din provision är 21,5 procent.

Var beställer jag buntblock?

Buntblock finns att beställa via verktygslådan eller övriga tjänster.

Var beställer jag buntsnöre?

Buntsnöre (1800 m) beställer du i vår webbshop. Logga in med ditt kundnummer och pinkod.

Var beställer jag plastskivor till löpsedelstavlor?

Om plasten till dina löpsedelstavlor har gått sönder kan du beställa nya i vår webbshop. Logga in med ditt kundnummer och pinkod.

Kan jag returrapportera mer än två veckor bakåt?

Nej. Vi vill ha in din retur så fort som möjligt för att lättare kunna leverera en så bra anpassad upplaga som möjligt. Du kan rapportera från och med måndag föregående vecka. Äldre returer går inte att rapportera.

Hur får jag tag i chauffören?

Vill du komma i kontakt med chauffören så kontaktar du Kvällstidningarnas Kundcenter på 077-44 15 000. Vi hjälper dig med att kontakta chauffören och ge denne ditt ärende.

Var kan jag göra en leveransreklamation?

En leveransreklamation gör du via verktygslådan eller övriga tjänster punkt 1 - Följesedel/Leveransreklamation. Fyll i antalet tidningar du fått i rutan "Mottagit", klicka på "Spara". Saknas det så många tidningar att de inte räcker för dagen? Kontakta Kvällstidningarnas Kundcenter (077-44 15 000). Vi hjälper dig att efterlysa de sakande tidningarna och ber aktuell chaufför att åtgärda problemet.

Vad är en vinjettretur?

De kunder som inte kan få leveranser av en tidningsbil returnerar överblivna tidningar i kuvert. Vi ändrar omgående rutinen för alla våra återförsäljare som skickar in sina urklipp (vinjetter). Från och med nu sparar Ni urklippen från osålda exemplar i 2 månader och skickar endast in dem i ett returkuvert när vi begär det. Ni behöver alltså inte skicka in dem varje månad. När det är dags att skicka in urklippen kommer ni att få ett brev med instruktion och returkuvert. Returerna rapporteras som vanligt på vår webbplats.

Hur ofta är det fakturering?

Vi fakturerar en gång i månaden.

Vad är returer?

De tidningar som du inte får sålda ska du skicka tillbaka till oss. De kallas för returer och rapporteras på vår webbplats under returrapportering.

Stäng