Vanliga frågor och svar

Returetiketter är numrerade etiktter som sätts på returbuntarna. Sitter det ingen returetikett på bunten så tar chauffören ej med sig bunten. Det är viktigt att de tidningar som är rapporterade på ett returetikettsnummer verkligen ligger i den bunten de är inrapporterade i. Är returetiketterna slut så beställer du nya på kvallstidningarna.se.

En leveransreklamation görs enklast i verktygslådan på kvallstidningarna.se. Skriv in datum, tidning, hur många det står på följesedeln och hur många ni fick. Saknas det så många tidningar så det inte räcker för dagen så kontaktar du Kvällstidningarnas Kundcenter.  De efterlyser då de sakande tidningarna och ber chauffören om en åtgärd.

Om plasten till löpsedelstavlorna har gått sönder så kan du beställa nya i webshopen. Logga in med kundnummer och pinkod.

Tidningsställ beställer du i webshopen. Där finns priser, bilder och mått på våra ställ.

Buntsnöre beställer du i webshopen. Logga in med kundnummer och pinkod.

Bilagor eller magasin är produkter som erbjuds som ett komplement till tidningen. Det går bra att köpa magasinen separat om man vill. Man behöver alltså inte köpa tidningen för att få köpa magasinen.

Huvudtidningen är Aftonbladet, Expressen, GT och Kvällsposten.

En löpsedel sätts upp utanför butiken för att visa att det har kommit färska nyheter. Vill du har fler löpsedlar så kontaktar du Kvällstidningarnas Kundcenter på 077-44 15 000. Löpsedeln monteras i en löpsedelstavla som kan beställas i webshopen.

En ny nyckel till tidningslådan finns att beställa i webshopen. Logga in med kundnummer och pinkod. Vid beställning av en ny tidningslåda så medföljer det en nyckel.

Tidningslåda (distributionslåda) beställer du i webshopen. Logga in med kundnummer och pinkod.

Expressen/GT/Kvällsposten och Aftonbladet har samkörning av sina respektive leveranser i hela Sverige.

Vill du få kontakt med chauffören så kontaktar du Kvällstidningarnas Kundcenter på 077-44 15 000. De kontaktar i sin tur chauffören med ditt ärende.

Vill du få kontakt med chauffören så kontaktar du Kvällstidningarnas Kundcenter på 077-44 15 000. De kontaktar i sin tur chauffören med ditt ärende.

Leveransförseningar skrivs in varje morgon på startsidan på kvällstidningarna.se . Ha för vana att gå in på sidan för att få information om det är några förseningar i ert område.

Leveransinformation skrivs in varje dag på startsidan på Kvällstidningarnas hemsida. Ha för vana att alltid gå in på sidan varje morgon för att få information om eventuella förseningar i ert område.

För de kunder  som ej kan få leverans av en tidningsbil, returnerar sina överblivna tidningar i kuvert som erhålls av kvällstidningarna. Man klipper ut en del av tidningen där man ser datumet på huvudtidningen respektive bilagor och skickar in kuvertet en gång i månaden.
Man rapporterar sina returer som vanligt på webben.

De tidningar som inte säljs kallas returer och rapporteras under returrapportering.

Bör göras varje dag för att tidningarna lättare ska kunna sätta en anpassad upplaga till kunden. Buntarna får vara min 5 cm och max 20 cm höga.
Huvudtidningar rapporteras på ett buntnummer, bilagor på ett buntnummer och inplastade bilagor på ett buntnummer.

De flesta återförsäljare får leverans av en tidningsbil. Där det inte går att lösa leveransen med tidningsbil så kan det ev fungera med buss som går till orten.

I undantagsfall kan vi tillåta det, Men tänk på att bilagan ger ökad intäkt för er.

På tidningens förstasida står alltid aktuellt pris.

Bilagor och tilläggsprodukter får sedan en tid tillbaka säljas separat.

Givetvis. Du kan ringa, maila eller faxa kvällstidningarnas kundcenter. Du kan välja hur många löpsedlar du vill ha för varje tidning.

Det går alldeles utmärkt. Du kan ringa, maila eller faxa kvällstidningarnas kundcenter.

Vi bryter för fakturering andra vardagen efter månadsskiftet, de returer som rapporterats efter faktureringen kommer med på nästa faktura.

Vi vill ha in returen så fort som möjligt för att lättare kunna styra ut en rätt anpassad upplaga.

I dagsläget så fakturerar vi en gång i månaden.

Återförsäljare som får en vanlig pappersfaktura med inbetalningskort debiteras en faktureringsavgift på 45kr.

Ändra ditt inbetalningssätt till E-postfaktura eller skaffa autogiro, så slipper du faktureringsavgiften.

Anmälan till E-postfaktura hittar du i min butik (Logga in).

De finns att beställa via verktygslådan

Det finns olika anledningar, t.ex. av trafiksäkerhetsskäl att chauffören inte ska behöva korsa gatan. Ni kan också, trots att ni ligger så nära varandra, vara placerade på olika distributionslinjer.

Det gör vi bara i undantagsfall.

Ibland gör redaktionen bedömningen, att vissa sena nyheter är av så stort allmänintresse att vi behöver gå ut med en extra upplaga. Det görs om vi har tillgång till ett tryckeri som kan ta emot beställningen.

Vi utökar antalet ibland när det har hänt något. Tidningen säljs i kommission vilket ger oss rätten att öka och minska tidningsantalet. Eftersom ni alltid får returnera tidningar som inte säljs, hoppas vi att det inte är något problem för er.

Ja. Vi har buntsnören (1800m) till försäljning. Finns i webbshopen.

Vi har plastskivor till försäljning. Gå in på shopen.

I undantagsfall kan vi tillåta det, men tänk på att bilagan ger ökad intäkt för er.

Senast uppdaterad: 1970-01-01 av

Populära frågor

Vad tjänar jag på att sälja kvällstidningar?

Din provision är 21,5 procent.

Var beställer jag buntblock?

Buntblock finns att beställa via verktygslådan eller övriga tjänster.

Var beställer jag buntsnöre?

Buntsnöre (1800 m) beställer du i vår webbshop. Logga in med ditt kundnummer och pinkod.

Var beställer jag plastskivor till löpsedelstavlor?

Om plasten till dina löpsedelstavlor har gått sönder kan du beställa nya i vår webbshop. Logga in med ditt kundnummer och pinkod.

Kan jag returrapportera mer än två veckor bakåt?

Nej. Vi vill ha in din retur så fort som möjligt för att lättare kunna leverera en så bra anpassad upplaga som möjligt. Du kan rapportera från och med måndag föregående vecka. Äldre returer går inte att rapportera.

Hur får jag tag i chauffören?

Vill du komma i kontakt med chauffören så kontaktar du Kvällstidningarnas Kundcenter på 077-44 15 000. Vi hjälper dig med att kontakta chauffören och ge denne ditt ärende.

Var kan jag göra en leveransreklamation?

En leveransreklamation gör du via verktygslådan eller övriga tjänster punkt 1 - Följesedel/Leveransreklamation. Fyll i antalet tidningar du fått i rutan "Mottagit", klicka på "Spara". Saknas det så många tidningar att de inte räcker för dagen? Kontakta Kvällstidningarnas Kundcenter (077-44 15 000). Vi hjälper dig att efterlysa de sakande tidningarna och ber aktuell chaufför att åtgärda problemet.

Vad är en vinjettretur?

De kunder som inte kan få leveranser av en tidningsbil returnerar överblivna tidningar i kuvert. Vi ändrar omgående rutinen för alla våra återförsäljare som skickar in sina urklipp (vinjetter). Från och med nu sparar Ni urklippen från osålda exemplar i 2 månader och skickar endast in dem i ett returkuvert när vi begär det. Ni behöver alltså inte skicka in dem varje månad. När det är dags att skicka in urklippen kommer ni att få ett brev med instruktion och returkuvert. Returerna rapporteras som vanligt på vår webbplats.

Hur ofta är det fakturering?

Vi fakturerar en gång i månaden.

Vad är returer?

De tidningar som du inte får sålda ska du skicka tillbaka till oss. De kallas för returer och rapporteras på vår webbplats under returrapportering.

Stäng